Brottsoffer

Idag var jag med om ett trauma! Ett riktigt trauma! Jag är för första gången i mitt liv ett brottsoffer!

Dagen började med jobb, som vanligt.. random random..
på väg till t-banan gick jag in en sväng på Zara och hittade självklart två tröjor som skulle få följa med mig hem och vara med mig resten av deras liv. Så var tanken!
Men...innan jag hann ner till t-banan fick jag även för mig att göra en snabbvisit inne på Åhlens city. Vilket var ett stort misstag. Jag la ner min påse 3 cm ifrån mig och vände mig halvt om för att ta upp ett par strumpbyxor för en närmare koll. 5 sekunder efter är påsen borta, vilket betyder att någon jävel har tagit den.

Då är frågan: Vem fan tycker sig ha den rätten att ta kläder som JAG har köpt för MINA pengar.
Jag har jobbat ihjäl mig för att kunna få en lön, för att kunna köpa kläder.. vem fan gav någon den rätten att ta något som dem inte äger?

Om den här tattarjävlen skaffade sig ett eget jobb, istället för att leva på MINA pengar i form av socialbidrag (Mina skattepengar som även jag har jobbat för...?) så kanske han/hon OCKSÅ kunde gå och köpa sig något fint..
Och jag är helt säker på att dem kommer gå till Zara imorgon för att försöka lämna tillbaka tröjorna eftersom kvittot låg i påsen.. skavakta Zara som en hök.. jag är ju ledig?

Så till alla tattarjävlar där ute..
SKAFFA ETT JOBB OCH LÅT ANDRA SPENDERA SINA PENGAR PÅ SIG SJÄLVA ISTÄLLET FÖR PÅ ER.

Kommentarer
Postat av: Ida

Fick du tag på tjuven idag??? Det vore så himla roligt om du fick det, tänkte mycket på det...och du borde kunna bevisa att du har rätt om du betalade med kort och om du får tag på tjuven såklart...
Puss

2008-03-18 @ 19:51:22
URL: http://vattenskida.blogg.se
Postat av: Aliiin

Nej jag var där men Zaras personal tycker inte att dem kan göra något.. trots att dem har alla detaljer om kläderna och tidpunkten.. well.. men jag har gjort en polisanmälan!

2008-03-18 @ 22:48:30
URL: http://aliiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0