The end of an era

Åkte just ner på stan här i Waxholm för att plocka ut mina beställda kläder.
Vi tog även en sväng runt nere på stan där vi såg att de har stängt ner Moby Dick.

För 15 år sen köpte pappa loss en del av pressbyråns lager och gjorde denna till en restaurang som
döptes till Moby Dick. Den var  vår i ungefär 10 år tills pappa bestämde för att sälja.. alla andra ägare lät det vara som vi hade byggt det.. namnet var kvar, inredningen var kvar.. allt var precis som förut..
Men nu är allt borta.. det är bara tomt där inne.. dekalerna där det stod "Moby Dick" är bortskrapade..
Finns liksom ingenting kvar! Det är ganska jobbigt att se.. Både jag och min brorsa har mer eller mindre växt upp där, har massa minnen.. Det har alltid känts som VÅRT ställe
även fast vi inte har ägt det på ett par år. Men den känslan kan jag ju fetglömma nu..

Varför ska man förstöra  en fullt fungerande restaurang?
Allt var fortfarande fint och fräscht där?

Aja.. hoppas dem går i konkurs

En bitterpuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0