Skitmatte...

Riktigt riktigt dålig första lektion måste jag säga. De flesta vet att jag inte är något mattesnille och att jag behöver väldigt många lektioner och väldigt mycket tid på mig för att förstå... Jag bestämde mig för att gå matte b så att jag kunde få betyg i ämnet. Man kan välja mellan 5,10 eller 17 veckor.. jag slog till på 17, Alltså blir det 3 timmar matte i veckan i 17 veckor..
 
Det första läraren gör är att informera oss om att han tagit bort 8 lektionstillfällen eftersom att vi var en så pass liten grupp (???). Sen efter 1 timmes random snack om minne och dyslexi så sätter riktiga lektionen igång i endast 15 minuter, där han snabbt går igenom tre tal som man knappt hann skriva ner på sitt papper innan han tog nästa. Och efter detta så sa han att vi fick gå hem..

Som det känns nu så är det här bara slöseri med tid för min del..

Iallafall har jag haft en jättemysig dag med Erica på stan. Och imorgon ska jag hjälpa Therese att måla om. Hoppas hon inte förväntar sig toppresultat!

PUSS


Kommentarer
Postat av: jenny

Men Alin, det kanske blir bättre längre fram. Vi får hoppas på det! Är Niklas bra på matte? Isåfall kunde du ju ta privatlektioner med honom och betala in natura.

2009-08-22 @ 11:50:25
Postat av: Alin

Han ger mig privatlektioner ;)

2009-08-22 @ 14:07:12
URL: http://aliiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0