Roma

Rom var grymt.. helt grymt! Det får en att fatta att Stockholm är en ganska ynklig liten stad.. Deras byggnader fick en att tappa andan och det var liv och rörelse hela dygnet oavsett tid.. Man kunde kliva in på en restaurang vid 23 och få sig en trerättersmiddag utan problem.. I stockholm kan man knappat få sig en bit mat efter 21..
Vi har promenerat hela dagarna och bara upplevt staden. Jag tror vi gick nästan 4 mil på samma dag!

Vi hade det iallafall jättebra, men som med allting så är det ganska skönt att komma hem också. Jag hade nog inte räknat med högsommarvärme i stockholm bara, så igårkväll gjorde vi iordning en liten picknick-korg och satte oss i Tegnèrlunden med mat och vin och bara satt och njöt av stockholmsommar.

Vi tog massa bilder i Rom, men eftersom luftfuktigheten var över 70% så levde mitt hår ett eget liv.. men jag bjuder på lite fina bilder på staden och på min man!

Så här ser deras armémuseeum ut.


Yummie, fruktsallad!


Så söt han är!


Utsikt över Rom från S.t Petrikyrkans kupol i Vatikanstaten, 551 trappsteg upp.. Puh



Nu ska jag slänga in mig i duschen för en eftermiddag i Humlegården med Therese!!

Bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0