Kampen om Ipod

Japp, har varit på stan idag för att försöka fixa min ipod ännu en gång. Jag gick av en slump in på Onoff för att titta på nya mp3.. och jag berättade för tjejen vad som hade hänt med min. Hon berättade då om att jag enligt lag ska ha 3 års garanti. Så med hopp i ögonen så sprang jag till Inlife för att få lite hjälp. Men som väntat så är de helt okompetenta. Killen i kassan ser ut som en knarkare som hör hemma bredvid munspels duden som alltid spelar på plattan. Och istället för att prata med mig om mitt problem så börjar han bråka när man säger att det är löjligt att man ska behöva vända sig till USA för att få hjälp. Jävla idiot.. han började verkligen bråka och frågade om man flinade åt honom och varför man tyckte att han var löjlig.. herregud.. gå och få dig en sil, det måste ha varit 2-3 timmar sedan sist..

Iaf.. kom hem och ringde apple, ÄNNU en gång och killen sa då att min 3års garanti inte gäller
eftersom den är köpt på apple.com och inte apple.se..
Well, jag trodde att företaget var detsamma..
Men i guess not.

Dessutom så fick jag veta att det kostar 1600 att reparera en ipod oavsett felet.
Det känns som ganska bra service?
Hela displayen kan ha gått sönder, hela touchplattan kan sluta fungera.
ipoden kan ha gått i 4000 bitar eller det kan vara ett litet ljudglapp
men ALLT kostar samma!

image167


Står fast vid att jag hatar Apple.
Farväl

Kommentarer
Postat av: G

oj vad dryg han var idag, noll servicekänsla.. är fortfarande lite chockad av hans påhopp.. synd att det inte gått vägen ännu, du har verkligen kämpat för en bra sak..

2008-03-11 @ 21:42:53
Postat av: Mallan-Brallan

haha ska forsoka stodja dej sa gott jag kan i din hata apple kampanj, verkar faktiskt ratt ruttet och i och med att jag oxa ar agare av en Ipod som kranglar sa har jag bara en sak att saga POWER TO THE PEOPLE! Sondag var val vad jag hade tankt och ska overraska tjejjerna pa jobbet pa fredag sa jag hoppas att du inte har skvallrat till dom an! Shadi kommer pa sondag oxa sa forhoppningsvis blir det hela ganget! =) syns snart din fruktansvarda mupp och da vill jag hora allt om otrevliga knarkar killen, later som tillrackligt dramatiskt for mej!

2008-03-11 @ 23:17:36
URL: http://www.mongomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0