Sämsta skiten någonsin - Ipod

Min ipod har gått sönder.. den högra hörluren glappar (och NEJ, det är inte pga hörlurarna, jag har redan bytt 100 gånger) Ett ganska lätt fel tycker man, eller hur? För den glappar lite, det borde inte kosta så mycket att fixa, och det borde inte vara så svårt? Well, jag har suttit i telefon med flera reparationsföretag och alla säger samma sak "Näe, finns inget vi kan göra, du måste byta ut hela ipoden.. att reparera kostar nog 2000 kronor, OM vi ens har reparationsdelar.. Varför ska ni inte ha reparationsdelar.. idioter!! Hur kan ett så litet fel kosta så mycket? Det låter helt sjukt och jag hatar allt och alla som har med apples produkter att göra!

Dessutom har jag en special edition på min ipod.. så jag vill så jävla gärna ha kvar den.. 


hoppas apple går i konkurs! Och att alla ipods brinner upp.. farväl

Kommentarer
Postat av: Therese

pick a fight with apple! I'm with you.
Går den inte att byta då? garanti? i don-kno....

2008-03-06 @ 12:33:17
URL: http://beejbi.blogg.se
Postat av: G

det är tamigfan inte möjligt.. klart att man ska ha reservdelar till en Ipod classic!!!??? det ska fan inte kosta 2000kr!!?? ska man behöva köpa en ny ipod vart 3e år för ett hörlurarna börjat glappa!!?? Indolenta appel svin!!

2008-03-06 @ 12:50:39
Postat av: nas

enkelt fel? vet du exakt vilken komponent som det är fel på eller vad som är fel så kan du väl åtgärda det fel?
Jag skulle gissa på att det tar minst 2 timmar att fixa ett sådant fel. antagligen så är det väldigt mycket precision i lödningarna som måste göras också så det låter billigt med 2000 tycker jag.
Det var länge sedan det lönade sig att laga så billig elektronik. Ipods byggs av maskiner på löpande band, de måste lagas för hand.

Välkommen till verkligheten, snart kanske du också blir vuxen.

2008-03-06 @ 13:04:11
Postat av: Syrsa

Tragiskt att Apple har så otroligt kass service. Jag kan dock inte neka till att dom har bra produkter. iPod är trots allt en av de bästa musikspelarna ute på marknaden. Och sen alla moddade versioner som görs av dom (iMod, etc.) och kombinerat med Rockbox så har du en ultimat och portabel mediahanterare. Så nej, jag kan inte hålla med om att Apple ska gå i konkurs och att alla iPods skulle utrotas. Däremot så behöver dom skärpa sig med deras service.
En jävla massa dumheter att man inte har reservdelar.

Enda jag kan tänka mig att man kan göra är att köpa förlängd garanti (vilket förövrigt är ganska dumt, då menar dom alltså att den håller i 2 år om man betalar, men bara ett år annars.) och skaffa försäkring.

Det är däremot ofta så här med större företag. Ta bara och kolla på Dell till exempel. Sämsta servicen någonsin som jag har varit med om. Fast jag kan inte säga att dom har särskilt bra produkter heller.

2008-03-06 @ 13:10:35
Postat av: Syrsa

Som Nas säger däremot. Att kalla något ett enkelt fel låter som om du skulle veta hur man löste det. Och i ett sådant fall, borde du kunna reparera själv, och isf, be om att dom skickar ev. delar du behöver för att reparera den. Vilket dom borde kunna göra.

Nas har också rätt inom punkten att elektronik har aldrig varit billigt att reparera.

Om du nu verkligen vill ha kvar den, be dom reparera den för 2000kr. För då borde det ju vara värt det om du inte vill kasta bort den.

2008-03-06 @ 13:13:17
Postat av: gisela

Jag hatar också ipood. Min har inte gjort annat än krånglat.

2008-03-06 @ 13:29:33
URL: http://giselaa.tjejsajten.se
Postat av: Ida

Jävla sopor! Å alla som ska vara sådan jävla besserwissrar kan ju dra åt helsike, dra! Varför måste man skriva onödiga jävla kommnetarer som sysra å nas, fula as.

2008-03-06 @ 14:38:11
URL: http://vattenskida.blogg.se
Postat av: T

Yes! En bitter tekniknörd som har kommenterat. Alltid lika kul med folk som ska slå sig för bröstet och verka viktiga med triviala kunskaper. Alltid lika kul med google-heroes. Vad som dock glöms bort är att det handlar om en produkt som ej har missköts och inte är mer än knappt 2 år gammal. Låt gå för om den var 5+ år, då hade nog alla köpt ett fel som "sunken cost" och gått vidare. Men när ett marknadsledande företag inte har bättre service än så är det skamligt.

2008-03-06 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0